S V-6 s dvostrukim turbopunjačem od 505 KS ispod svog izbočenog poklopca, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio iz 2022. pojačava toplinu u segmentu sportskih limuzina. Svoju šasiju i unutrašnjost dijeli sa standardnom Giulijom, što znači da nasljeđuje oštru upravljivost tog automobila i zabavno ponašanje u vožnji, ali ta šestica iz Ferrarija doista je zvijezda showa. Njegovi konkurenti u performansama su etablirani igrači BMW M3 i Mercedes-AMG C63 kao i novi Cadillac CT5-V Blackwing, ali nudi određeni talijanski okus koji nedostaje tim limuzinama. Iako je naša dugogodišnja Giulia Quadrifoglio bila mučena problemima s pouzdanošću, još uvijek mislimo da je zbog performansi i karizme automobila vrijedan pažnje za kupce koji traže uzbuđenja u vožnji, pa smo ga stavili na naš popis urednika.
Što je novo za 2022?
Dodatna standardna oprema pridružuje se specifikacijama Giulia Quadrifoglio za 2022., uključujući novu bežičnu podlogu za punjenje pametnog telefona, sustav kvalitete zraka, grijana prednja i stražnja sjedala te retrovizor s automatskim zatamnjivanjem. Dodatne značajke pomoći vozaču također su dodane kao standard, uključujući upozorenje o napuštanju trake i automatska duga svjetla.
Motor, mjenjač i performanse
Sa svojim rapsodičnim twin-turbo 2,9-litrenim V-6 i dobro kalibriranim automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa, Giulia Quadrifoglio samo sa stražnjim pogonom prava je nereda za pilota. Talijanski motor proizveden u Ferrariju proizvodi 505 konjskih snaga, okretni moment od 443 funte-stope i zvuk koji trnci u kralježnici koji sramoti većinu rivala. Šteta što ručni mjenjač nije dostupan. Također smo tužni što možemo izvijestiti da Alfa Romeo opravdava svoju reputaciju nepouzdanosti, a naš dugogodišnji proizvođač pokazuje nekoliko mehaničkih grešaka. Giulijin motor sadrži svoje uzbuđenje pri krstarenju pri niskim okretajima i u najvišoj brzini. Primjena gasa ispod 3000 okretaja u minuti rezultira tek nagovještajem oklijevanja, ali tada se turbo namotava i snaga se razvija u vrtlogu ubrzanja i cijepanja ispušnih plinova. Automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa je odlučujući i brz za izmjenu stupnjeva prijenosa u sportskijim načinima vožnje, a Giulijino gipko podvozje voljan je partner u žustrim žurkama. Alfa sjaji na stazi i dobro podnosi svakodnevnu vožnju, sa savršenim prigušenjem i značajnom izolacijom od oštrih udaraca. Ozbiljniji načini vožnje također ne ugrožavaju kvalitetu vožnje. A tu je i senzacionalna postavka upravljača: upravljač s tankim rubom djeluje poput eksplozije iz prošlosti, nudi lagani napor, komunikativnu povratnu informaciju i ugodnu brzu reakciju. Sinteza ovih osobina ono je što izdvaja Quadrifoglio od njegovih glavnih rivala i pomoglo mu je pobijediti u usporednom testu s M3.

