Sa svojim mačjim refleksima i impresivnom snagom, BMW X3 M iz 2023. osjeća se i vozi više kao sportski automobil nego kao SUV. Twin-turbo redni šesterocilindrični motor stvara impresivnih 473 konjske snage i 457 funt-stopa okretnog momenta u standardnom modelu, ali u X3 M Competitionu te brojke se povećavaju na 503 konjske snage i 479 funti-stopa okretnog momenta. Četverostruki auspuh pjeva gromoglasnu melodiju kada pritisnete papučicu gasa i pošaljete snagu na sva četiri kotača. Vozači željni uzbuđenja ovdje će to otkriti, ne samo u izvedbi X3 M, već iu njegovom pikantnom vanjskom stilu. Prostor za sjedenje je dovoljan, a tu je i prostrani prtljažni prostor, oba su prenijeta iz pragmatičnijeg standardnog X3. Luksuzno iskustvo ovdje nije baš na jelovniku, budući da je X3 M poznat po svojoj pretjerano čvrstoj vožnji. Ako tražite SUV performansi s više udobnosti, predlažemo da zavirite u rivale kao što su Porsche Macan i Mercedes-AMG GLC-klasa.
Motor, mjenjač i performanse
Ovaj twin-turbo 3,0-litreni redni šesterocilindrični twin-turbo motor je uglađen koliko i snažan. BMW-ov mlin je masiran od strane M izvedbenog odjela kako bi proizveo između 473 i 503 konjske snage i između 457 i 479 funt-stopa okretnog momenta. Dodatna snaga rezervirana je za Competition model, koji također dodaje standardni sportski ispušni sustav i 21-inčne kotače. Svaki X3 M dolazi s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa i sustavom pogona na sve kotače koji po potrebi može poslati 100 posto zakretnog momenta motora na stražnje kotače. 2020 X3 M Competition koji smo testirali bio je apsurdno brz i šokantno okretan za ono što jest. Ubrzao se do 60 milja na sat za 3,3 sekunde, zatvorio jaz između 50 i 70 milja na sat za 3,1 takta i prešao četvrt milje za 11,6 sekundi pri 119 mph. Za kontekst, sportska limuzina BMW M3 je nešto sporija od SUV-a na 60 mph, dostižući tu ocjenu za 3,5 sekunde. M3 se ipak udaljava od X3 M za četvrt milje. X3 M se također zaustavlja od 70 mph na istih 146 stopa kao i ta limuzina i kruži našim skidpadom s impresivnih 0,97 g prianjanja. X3 M bi mogao biti previše hardcore za većinu ljudi da bi ih cijenili svaki dan, jer je njegova vožnja vrlo čvrsta čak i sa standardnim adaptivnim prigušivačima u njihovom najblažem položaju. Upravljač s debelim rubom prenosi respektabilnu količinu povratnih informacija, pri čemu nas upravljač nikada ne sprječava da uživamo u donjim granicama njegovih impresivnih mogućnosti.

Ušteda goriva i stvarni MPG
Očekuje se da će X3 M sa ili bez Competition paketa zaraditi 14 mpg u gradu i 19 mpg na autocesti. Te brojke znatno zaostaju za konkurentima kao što su Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio sa 505 KS (sa 17, odnosno 23 mpg, redom) i Mercedes-AMG GLC63 SUV od 469 KS (16 i 22 mpg). Međutim, Bimmer se bolje pokazao u stvarnom svijetu. Na našoj ruti za uštedu goriva na autocesti od 75 milja na sat, koja je dio našeg opsežnog režima testiranja, X3 M je premašio vladinu ocjenu na autocesti za 7 milja po galonu (ukupno 26 milja po galonu). Za usporedbu, primijetili smo 20 milja po galonu u SUV-u GLC63 i 21 u Stelvio QF, a oba su promašila svoje ocjene na autocesti za 2 milja po galonu. Za više informacija o štedljivosti goriva X3 M posjetite web stranicu EPA-e.
Unutrašnjost, udobnost i teret
X3 M iz 2023. svoj ažurirani dizajn interijera dijeli s običnim X3. Puna verzija M ima više standardnih značajki i asortiman ekskluzivnih detalja. Potonji se uglavnom sastoji od oznake “M”, crvenih tipki za način vožnje na kolu upravljača i agresivno ojačanih prednjih sjedala. Competition paket donosi prednje stolice s još više potpore. U cijeloj kabini atraktivni materijali pokazuju privrženost BMW-a vrhunskoj estetici. Zajedno sa standardnim kožnim presvlakama ovog crossovera i odabirom unutarnjih akcenta, BMW je osigurao 12,3-inčni digitalni broj mjerača, prednja sjedala s električnim pogonom u 14 smjerova, prilagodljivo ambijentalno osvjetljenje unutrašnjosti i grijane jastuke prednjih sjedala. Još uvijek niste dovoljno otmjeni? Kupci se mogu odlučiti za finiju kožu i niz premium opcija, uključujući head-up zaslon, grijana stražnja sjedala, grijani volan, panoramski krov i zasjenila za bočne prozore straga. Ima dovoljno mjesta za putnike za sve, kao i izdašna količina prostora za teret. Uspjeli smo smjestiti sedam ručnih kovčega iza stražnjeg sjedala X3 i 20 s preklopljenim naslonima. Kupci mehanički sličnog X4 M ustupit će dio tog prostora dramatično nagnutom stražnjem dijelu tog modela.
