Kako interes potrošača za električne automobile raste, Tesla i dalje dominira među konkurencijom

Od siječnja je udio odraslih u SAD-u koji kažu da bi vjerojatno razmotrili kupnju ili leasing EV-a u sljedećem desetljeću porastao s 39% na 43%, što je povećanje koje su potaknuli milenijalci i demokrati.

Otprilike 3 od 10 odraslih kažu da imaju prijatelja ili člana obitelji koji posjeduje hibridno ili električno vozilo, uključujući 35% demokrata i 22% republikanaca.

40% potrošača navelo je Teslu kao automobilsku marku koju najprije povezuju s ekološkim automobilima, a 51% je navelo marku posebno u vezi s električnim vozilima.

Interes potrošača za električna vozila i dalje raste, a velike marketinške kampanje proizvođača automobila i istaknuti prijedlozi Bidenove administracije za ulaganje u punjenje i drugu srodnu infrastrukturu pospješuju rast.

Međutim, unatoč proliferaciji novih marki i modela, novi podaci Morning Consulta pokazuju da rani dolasci na tržište električnih i hibridnih vozila – Tesla Inc. i Toyota Motor Corp. – nastavljaju dominirati javnom svijesti kada su u pitanju električni i drugi ” ekološki prihvatljiva vozila.

“Električno vozilo više zapravo nije strani koncept”, rekao je Billy Kingsland, direktor komunikacije marke u Siegel+Gale, konzultantskoj tvrtki koja je surađivala s markama automobilske industrije kao što je General Motors Co. “Posebno za mlađe potrošače, oni su više su uključeni u razgovor i očekuju da će brendovi koje kupuju sudjelovati ne samo u tom razgovoru, već i u utjecanju na promjene.”

I čini se da to očekivanje raste. Otkako je Morning Consult anketirao javnost u siječnju, udio odraslih koji su rekli da bi vjerojatno razmislili o kupnji ili najmu EV-a u sljedećem desetljeću porastao je za 4 postotna boda – s 39 posto na 43 posto – prema najnovijem istraživanju, održano od 30. ožujka do 2. travnja.

Činilo se da su demokrati i republikanci potaknuli ovu promjenu, pokazujući skokove u interesu za EV od 8%, odnosno 12%. U obje skupine, gotovo 3 od 5 ispitanika reklo je da bi razmotrilo kupnju ili leasing EV-a, pod pretpostavkom da će biti na tržištu automobila u sljedećem desetljeću. Usporedno, u suštini nije bilo pomaka u udjelima republikanaca i baby booma koji su rekli da će to vjerojatno učiniti, na nešto manje od 30 posto za oboje.

Trideset devet posto bijelih ispitanika reklo je da će vjerojatno razmišljati o električnom vozilu u sljedećih 10 godina u posljednjoj anketi, u usporedbi s 56 posto ispitanika Hispanjola, 47 posto crnih ispitanika i 60 posto ispitanika drugih rasa i etničkih skupina koji su rekli isto. U prošlim anketama obojeni ispitanici češće nego bijelci kažu da su zabrinuti zbog klimatskih promjena, kao i vjerojatnije da će reći da su klimatske promjene imale veliku ulogu u prirodnim katastrofama.

U svakom slučaju, tržište električnih vozila mora prijeći dug put kako bi postiglo zasićenost tržišta kakvu su zamislili i predsjednik Joe Biden i brojni EV startupi koji stupaju na scenu. Najnovija anketa pokazala je da samo 2 posto odraslih Amerikanaca posjeduje električno vozilo, a 6 posto hibridno vozilo, dok je 19 posto reklo da ne posjeduje automobil.

A 29 posto ispitanika reklo je da imaju prijatelja ili člana obitelji koji posjeduje hibridno ili električno vozilo, što je pitanje izazvalo 13 posto međustranačkog jaza kod 35 posto demokrata i 22 posto republikanaca. No, unatoč ovoj slaboj zasićenosti tržišta, neke automobilske tvrtke su ispred krivulje u smislu svijesti o marki, nakon što su se uspješno pozicionirale kao ekološki prihvatljive u glavama mnogih potrošača.

U siječanjskoj anketi, ispitanici koji nisu vjerojatno razmišljali o električnom vozilu rekli su da je trošak jedan od glavnih razloga njihove suzdržanosti. EV-ovi i dalje postižu višu cijenu od konvencionalnih automobila, čak i dok se ekonomičnost goriva konvencionalnih automobila i hibrida nastavlja poboljšavati, ostavljajući brendove naginje na “zelenu” vjerodostojnost bez obzira na njihovu ponudu EV-a.

Dok su tvrtke poput General Motorsa — koje su se nedavno udružile s Malcolmom Gladwellom za niz reklama koje promiču težnje tvrtke za potpuno električnom budućnošću — uspješno prenijele svoje konkretne ciljeve za EV, Kingsland je rekao da većina marki nije uspjela istaknuti doživotno gorivo i servisiranje uštede automobila koji se ne oslanja u potpunosti na fosilna goriva.

Hibridi su pomogli premostiti jaz između automobila na plin ili dizel i potpuno električnih vozila kako za potrošače tako i za tvrtke koje pokušavaju biti ekološki svjesnije, ali njihova daljnja održivost ovisit će o ekonomičnosti njihove proizvodnje, rekao je Kingsland. Hibridi ovise i o standardnim i o električnim motorima, a proizvođačima automobila možda neće biti izvedivo da nastave s proizvodnjom oba.

“Ima malo ironije u ovome, jer velika većina profita za proizvođače automobila dolazi od automobila na fosilna goriva, ali im je ta zarada potrebna za ulaganje u električna vozila”, rekao je.

Kako bi se riješila ova dihotomija, budućnost autoindustrije mogla bi vidjeti više partnerstava s markama, kao što je suradnja između Jaguar Land Rovera i BMW Grupe na razvoju tehnologije za električne motore.

“Mora se vidjeti koliko će to biti uspješno, ali govori o nekoj vrsti smjelosti i praktičnosti u industriji koja nije uvijek uobičajena”, rekao je Kingsland. “Automobili na fosilna goriva neće nestati, ali potencijalno proizvođači automobila koji se već udaljavaju od njih imaju koristi od načina na koji se širi razgovor o klimatskim promjenama osvjetljava.”

I anketa od 22. do 25. siječnja i anketa od 30. ožujka do 2. travnja anketirali su 2.200 odraslih osoba u SAD-u i imale su granice pogreške od 2%.

You May Also Like

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.