Električna vozila dobivaju na zamahu i postaju sve poželjnija kako im se domet vožnje produžuje, a javne punionice sve češće. Šira lepeza karoserije pojavila se u EV prostoru i po raznim cijenama. Je li vrijeme da se počnete pitati ima li plug-in hibrid još uvijek mjesto na ovom svijetu? Nekoliko proizvođača automobila, uključujući Volvo, ima detaljne planove za budućnost bez benzina, pa se čini da su dani PHEV-u odbrojani. Trenutačno, samo Volvo C40 Recharge i XC40 Recharge SUV nude potpuno električni pogon, dok se ostatak ponude, koji uključuje ovaj vodeći SUV XC90, još uvijek oslanja na benzinske motore.
Plug-in-hibridni pogon XC90 Recharge T8 služi kao odskočna daska za elektrifikaciju za Volvo, a to je jedan koji je tvrtka rekonstruirala za 2022. Kombinirana snaga je povećana za 55 konjskih snaga na 455 i okretni moment od 51 funta na 523 , a umjesto kompliciranog 2,0-litrenog četverocilindraša s kompresorom i turbo punjačem, motor se sada zadovoljava samo s turbom. Električni motor, koji pokreće stražnje kotače, dobiva zasluge za povećanje konjskih snaga jer sada iznosi 143 konjske snage u odnosu na samo 87 konjskih snaga prije. Uz dodatnu snagu, model iz 2022. pokazao se bržim prema našim mjerenjima, dostigavši 60 mph za 4,5 sekunde

Bolja baterija
Ali prava privlačnost pogonskog sklopa T8 je veći domet vožnje samo na električni pogon, zahvaljujući većoj bateriji od 14,9 kWh. Na procijenjenih 36 milja, to će vjerojatno biti dovoljno za mnoge vozače da dovrše svoje putovanje na posao bez uranjanja u tu skupu rezervu benzina, a XC90 može trčati brzinom na autocesti u svom EV načinu rada.
Na našem testu uštede goriva na autocesti od 75 milja na sat, XC90 je uspio prijeći 29 milja na električnu energiju prije nego što je prešao na plin, a njegov konačni rezultat bio je 58 MPGe. Bez uračunatih električnih milja, zabilježili smo 28 milja po galonu, što je za 1 milja po galonu bolje od procjene EPA-e.

Problem dolazi kada je vrijeme za ponovno punjenje. Za razliku od mnogih potpuno električnih vozila, uključujući dva prethodno spomenuta Volva, XC90 Recharge ne dopušta brzo punjenje DC. Umjesto toga, poput mnogih plug-in hibrida, koristi J1772 vezu i ima sporiji ugrađeni punjač od 3,7 kW. Iako je ova postavka dobra za one koji planiraju primarno punjenje kod kuće, to nije aranžman brzog punjenja. Zbog toga je korištenje javne infrastrukture naporno osim ako ne možete ostaviti SUV da sjedi oko pet sati.
Još uvijek elegantan
Dizajn eksterijera XC90 ostario je gracioznije od SUV-a slične berbe. Izgleda elegantno i otmjeno, ali ne i razmetljivo. Kabina je tiha i bogato opremljena, posebno u našem testnom automobilu na razini Inscription, koji je imao presvlake svijetlosive kože s odgovarajućim drvenim furnirom s otvorenim porama koji dijeli gornju i donju ploču s instrumentima. Sjedećih mjesta za sedam osoba čini XC90 prilično prostranim za obitelj, ali treći red neće se osjećati luksuzno odraslima.
