Daimler Trucks je predstavio prvi teški potpuno električni kamion za gospodarska vozila. Pozitivan razvoj tehnologije za automobile na baterije čini električne kamione profitabilnijim/isplativijim u budućnosti.
Urban eTruck iz Mercedes-Benza najavljuje elektrifikaciju teških kamiona za lokalni i distribucijski prijevoz. Electro-Truck se temelji na troosovinskoj platformi za teške uvjete rada i ima bruto težinu vozila od 26 tona. S dometom od 200 km Urban eTruck pokriva tipičan raspon za distribucijski transport u svojoj klasi. Mercedes predviđa tržišno uvođenje Electro-Trucka u sljedećem desetljeću. Od 2014. Daimler-Trucks testira lagani potpuno električni kamion na terenu i dokazao je potencijal za svakodnevnu upotrebu električnih gospodarskih vozila.
Urbani eTruck
Umjesto tradicionalnog pogonskog sklopa koji povezuje bazu troosovinskog kamiona, stražnja osovina za Mercedes-Benz Citaro Hybrid prilagođena je tako da odgovara Urban eTrucku i opremljena je električnim motorima. Svaki motor ima snagu od 125 kW s maksimalnim okretnim momentom od 500 Nm. Zahvaljujući prijenosu, motori stvaraju okretni moment od 11.000 Nm. Modularne litij-ionske baterije kapaciteta 212 kWh daju snagu za pokrivanje raspona od 200 km. Prazne baterije se pune kapacitetom od 100 kW do 100 posto što traje oko dva do tri sata.
Električni motori su teški oko 1,7 tona. To znači smanjenje nosivosti od samo 700 kg za Urban eTruck u usporedbi s tradicionalnim teškim vozilima. Jedan od razloga za ovo malo smanjenje je europska regulativa koja kamionima s alternativnim motorima odobrava veću bruto masu vozila (do jedne tone).
Urbanizacija – vozač električnih kamiona
Do 2050. UN očekuje 9 milijardi stanovnika na Zemlji, 70 posto stanovništva će živjeti u gradovima. To znači sve veću potražnju za električnim automobilima. Veliki gradovi nastavljaju uvoditi ograničenja u prometu kako bi poboljšali kvalitetu zraka i smanjili razinu buke. Gradovi poput Londona ili Pariza planiraju u budućnosti izbaciti vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem iz gradskih središta. Kamioni bez emisija koji su u skladu s novim ograničenjima vezanim uz okoliš u gradovima bit će od vitalnog značaja u budućnosti kako bi se osigurala dobra distribucija robe poput hrane u tim regijama.

FUSO Canter E-Cell
Osim potpuno električnog teškog kamiona, Mercedes će predstaviti i laki potpuno električni kamion – FUSO Canter E-Cell. Grad Stuttgart i brodarska služba Hermes od travnja 2016. testirali su pet Canter E-Cell kamiona. Prvi rezultati ovih ispitivanja očekuju se početkom 2017. Testirani Canter E-Cell ima domet od 100 km i savladava uobičajene distribucijske udaljenosti. Baterijski paketi kapaciteta 48 kWh mogu se napuniti do 80 posto u roku od jednog sata. Nadalje, FUSO Canter E-Cell nije samo ekološki prihvatljiv, već je i isplativ. Tijekom testne faze u Lisabonu moglo bi se uštedjeti 1000 eura u usporedbi s dizelskim kamionima. “eCanter” će imati svoj debi na IAA 2016c za gospodarska vozila.